|
||
Рисунок. Модель влияния запаха внутри торговой точки на реакцию потребителя; |
1. Атмосфера магазина как средство эмоционального взаимодействия с покупателем. 10 июля 2006. — Подробнее .
2. Василенко С. Ритейл входит в образ. — Подробнее .
3. Крампец Г. Запахи помогают продавать. Когда атмосфера располагает к тратам. — Подробнее .
4. Леви М., Вейтц Б. Основы розничной торговли. — СПб.: Питер, 2001.
5. Никишкин В.В. Маркетинг (торговый маркетинг). — М.: Изд-во Рос. экон. акад., 2002.
6. Никишкин В.В., Цветкова А.Б. Особенности комплекса маркетинга в розничной торговле // Маркетинг в России и за рубежом. — 2001. — №4.
7. Цветкова А.Б. Атмосфера магазина как инструмент воздействия на покупателя // Маркетинг услуг. — 2008 — №3.
8. Baker J. (1986). «The role of the environment in marketing services: the customer perspective in the services challenge: integrating for competitive advantage». Czepiel J.A., Congram C.A., Shanahan J. American Marketing Association, Chicago, pp. 79-84.
9. Blackwell L. (1995). «Visual cues and their effects on odour assessment». Nutrition & Food Science, Vol. 95, No. 5, рр. 24-28.
10. Increased Awareness of In-Store Fragrancing. — Подробнее .
11. Lindstrom M., Kotler Ph. (2005). Brand Sense: Build Powerful Brands through Touch, Taste, Smell, Sight, and Sound. Free Press, New York, pp. 8-38.
12. Mattila A.S., Wirtz J. Congruency of Scent and Music as a Driver of In-Store Evaluations and Behavior. — Подробнее .
13. Richards K. The Customer Perspective: Getting Winery Customers to Stay Longer and Spend More. — Подробнее .
14. Richards K. The Sense of Smell. — Подробнее .
15. Spangenberg E.R., Grohmann B., Sprott D.E. (2003). «It's beginning to smell (and sound) a lot like Christmas: the interactive effects of ambient scent and music in a retail setting». Journal of Business Research, Vol. 58 (December).
16. Spangenberg E.R., Crowley A.E., Henderson P.W. (1996). «Improving the store environment: do olfactory cues affect evaluations and behaviors?» Journal of Marketing, Vol. 60, No. 2, pp. 67-80.
17. Strugnell C., Jones L. (1999). «Customer perceptions and opinions of fragrances in household products». Nutrition & Food Science, Vol. 99, No. 4, pp. 21-24.
18. Ward P., Davies B.J., Kooijman D. (2003). «Ambient smell and the retail environment: relating olfaction research to consumer behavior». Journal of Business and Management, Vol. 9, No. 3.