|
||
История вопроса;Демаркетинг сегодня;Перспективы демаркетинга; |
1. К платной медицине и образованию пока не готовы. — Подробнее .
2. Кускова Е. Демаркетинг: работа с нежелательными клиентами или как избежать убытков. — Подробнее .
3. Панкрухин А.П. Маркетинг территорий. — СПб.: Питер, 2006. — 416 с.
4. Панкрухин А.П. Маркетинг территорий: состояние и перспективы в России. — Подробнее .
5. Cullwick D. (1975). «Positioning demarketing strategy». Journal of Marketing, Vol. 39, No. 2, pp. 51-57.
6. Death of video recorder in sight. — Подробнее .
7. Gerstner E., Hess J., Chu L.W. (1993). «Demarketing as a differentiation strategy». Marketing Letters, Vol. 4(1), рр. 49-57.
8. Gordon I. (2006). «Relationship demarketing: managing wasteful or worthless customer relationships)). Ivey Business Journal, March / April, pp. 1-4.
9. Hopek N. (2009). De-marketing in practice: survival of the fittest — and most profitable — customers. — Подробнее .
10. Kotler P. (2012). Emerging ideas in commercial marketing and their relevance for social marketing, social marketing collaboratory. — Подробнее .
11. Kotler P., Levy S. (1971). «De-marketing, yes, de-marketing». Harvard Business Review, November — December, pp. 74-80.
12. Lawther S., Hastings G., Lowry R. (1997). «De-marketing: putting Kotler and Levy's ideas into practice». Journal of Marketing Management, Vol. 13, рр. 315-325.
13. Miklos-Thal J., Zhang J. (2010). A model of demarketing. — Подробнее .
14. Miklos-Thal J., Zhang J. (2011). Strategic demarketing. — Подробнее .
15. The «3P» paradigm: prevention, protection, and prosecution. — Подробнее .