|
||
Четыре уровня неопределенности;Создание стратегических знаний;Стратегические инновации и государство; |
1. Day G. (1997). Maintaining the Competitive Edge: Creating and Sustaining Advantages in Dynamic Competitive Environments. Wharton on Dynamic Competitive Strategy. John Wiley & Sons.
2. Courtney H.(2001). 20/20 Foresight: Crafting Strategy in an Uncertain World. Harvard Business School Press.
3. Сенге П. Пятая дисциплина. Искусство и практика самообучающейся организации. — М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 1999.
4. Van der Heijden K. (2005). Scenarios: The Art of Strategic Conversation. John Wiley & Sons.
5. Mintzberg H. (2000). The Rise and Fall of Strategic Planning. Financial Times Prentice Hall.
6. Skinner D.C. (1995). Introduction to Decision Analysis. Probabilistic Publishing.
7. Dixit A.K., Nalebuff B.J. (2008). The Art of Strategy: A Game Theorist's Guide to Success in Business and Life. W.W. Norton.
8. Черных Е.А. Инновации как реальные опционы, или Планирование непредсказуемого // Менеджмент качества. — 2008. — №3.
9. Raynor M.E. (2007). The Strategy Paradox. Why Committing to Success Leads to Failure and What to Do about It. Currency Doubleday.
10. Mun J. (2002). Real Options Analysis. Tools and Techniques for Valuing Strategic Investments and Decisions. Wiley Finance.
11. Стасев В.В., Забродин А.Ю., Черных Е.А. Инновации в России: иллюзии и реальность. — М.: Гриф и К, 2006.